Wednesday, January 5, 2011

Converge - When Forever Comes Crashing


Converge. Dikenali, dikagumi tapi ramai yang kurang mengerti. Band dari Boston ini memberi dimensi baru dalam dunia muzik agresif hardcore /metal. Pelopor kepada muzik-muzik chaotic , mathcore walaupun mereka lebih senang melabelkan hardcore punk kepada muzik mereka. Rilisan ini adalah album mereka yang ketiga, keluaran 1998 oleh Equal Vision. Direkodkan di studio milik gitaris mereka God City Studio dan diproducekan oleh Steve Austin (Today Is The Day) dan Converge sendiri.

Ini adalah antara album Converge kegemaran aku yang petama kali aku dengar sekitar 1999. Waktu itu cuma dubbing kat kawan-kawan jer. Nak order memang tak mampu. Tapi ianya cukup untuk menambahkan kecintaan aku kepada band ini sampai ke hari ini.
Antara lagu yang wajib didengar ialah Year of the swine, The high cost of playing god, Conduit, Letterbomb dan When forever come crashing. Semestinya buat anda jadi gila. Dan kalau diikutkan pada 1998 tidak banyak lagi band yang berani buat eksperimen seperti ini. Tak lupa juga, album ini juga ada featuring beberapa bintang sebagai back up vokal mereka Steve Austin (Today Is The Day ), Matt Pike ( High On fire , Sleep) dan Jay Randal (Agoraphobic Nosebleed)
Recommended - Classic! Bermelodi ! Berbeza dari Converge hari ini.

No comments:

Post a Comment