Tuesday, February 15, 2011

Let's get it on part 2

[13/2]

Hari ini merupakan hari yang best dan semua sudah menjangkakan tuah pasti hadir hari ini . Gig pertama untuk komuniti hardcore kami di tampin..Walaupun bukan komuniti ini yang menganjurkan tetapi inilah hari keramaian pertama untuk kawan-kawan dalam komuniti..Alhamdullillah,,semuanya berjalan lancar..hampir semua anak-anak komuniti hardcore Tampin hadir dalam pesta hari ini...thanks guy and congratulation,,komitmen anda semua amat cemerlang..semoga ini semua terus berkekalan..





Red Bullet ,band aku ,Awe, Angah dan Dush juga beraksi sebagai 'opening act'..hummmm...oke atau tak,,kitorang kena dengar dulu komen dari abang-abang ,,bukan kerana aku tidak yakin pada diri,,apa salahnya aku mendengar pendapat mereka yang berkurun lebih tua daripada aku dan berjuta pengalaman tercatat dalam hidup nyata mereka ,,lagipun idea-idea mereka memang hebat dan ramai yang cemburu hahaha...lagipun kami  bersyukur mereka mahu turun padang menyumbang dan mewariskan ilmu mereka tanpa sebarang bayaran,,cume penghargaan dari kita sendiri kepada mereka semua..

Throw ma band kawan-kawan taman aku yang dikemudi bersama-sama oleh Rashid,Engga Rezwan,Adeq dan Aboi Azwar. Hebat,setelah pelbagai dugaan membentuk mereka namun,hati mereka tetap kental. Mereka telah membuktikannya hari ini di Tampin dengan sambutan 'crowd' yang baik.

Bacterio Static ,,aku memang nak tengok semua band tetapi keadaan aku yang lemah buat kepala aku pening. Aku terpaksa meninggalkan  'audience pit' ke kedai mamak untuk mumungut kembali tenaga. Maaf dipinta..Tapi,  Ateng tahu cerita.

Drama Coma,,aku tiba semasa mereka sedang mengumumkan lagu terakhir bagi slot mereka..ah lambat,,band yang semakin digilai oleh anak-anak band Throw ma. Walaupun dapat tengok lagu akhir sahaja namun,aku dapat merasakan kehebatan tersebut...
.thanks Frodo dan Diana kerana sudi tegur sebab aku pemalu tahap gaban ,,,walaupun dapat sembang kejap tapi it's great..

Finger Inc dengan genre skankin..husihh..betul ke ada dua bunga yang hebat?,,hahaha..aku dah cakap  semua tak percaya sekali  tengoklah....best,,tapi spoil lah tangan ..tak dapat aku nak lompat-lompat ngan diorang sekali...

Ilamitra yang datang dari Singapore,,aku dah agak band ni power..tapi setiap lagu pasti Sealan iaitu vocal/guitar berceramah dahulu..dan yang best bila beliau kata ''relax,this is just a music,,LORD is the most more important..you must know''
Tapi sound mereka hebat,kepala aku sakit 'headbanging'..aku pun keluar selepas 2 lagu ,lagipun crowd dah aggresive,,bahaya untuk aku yang baru lepas pembedahan.

Carburetur Dung seyhhhh...waaa..abang-abang dan pakcik-pakcik yang best..sebenarnya ni first time aku tonton show mereka,,sebelum ni aku hanya tahu pada lagu sahaja..teruja bila sin can bawa aku gurau-gurau dengan Joe ..hahaha,,tapi macam biasa ..orang kalau dah duduk selantai lah dengan kita..kira dah berkenalan lah tu..haha...
Tapi hebat oww,,aku sabar dengan tangan aku ni yang masih diikat bersama 'safety apo tah'' ...kalau tak mesti dah tergolek-golek bersama-sama mereka sekali..

WMFM dari Seremban best,,dah lama mereka tak keluar ,sekali hebat wey..dengan alat muzik bentuk paip dari Australia..,,tu adalah alat muzik traditional dari Australia,,tapi aku lupa lagi nama nya. Namun,lagu mereka very the spiritual,,i like...
[aku suka..wow sekali lagi..]

Circuit akhirnya mengambil tempat di atas stage yang baru dibina oleh bang Madi pemilik studio Seventh Heaven yang bayarkan te'o suam yang aku lupa bayar.
Ini band yang tour bersama Daighila dan mereka semua berasal daripada Australia ,,meraka dalam program tour Nusantara ,,malaysia,indonesia,singapore.....
Hebat dan kental aku suka,,dan sekali lagi aku nak cakap,,tangan spoil,,tak dapat nak mosh..
Zak drummer mereka menarik perhatian dengan hentakan yang semangat melampau..terkejut-kejut aku tengok...
Begitu juga suara hebat vokalis mereka yang juga seorang bunga.
[tapi caya oo.,pergghhh]

Daighila yang banyak dah perform kat Tampin,,maklumlah Rembau-Tampin tak jauh pun,,pejabat pendidikan pun share..Tapi Daighila  kali ni memang hebat,,muzik diorang memang ada lain,,tapi still violence ohh..performance kemas je..bila tengok Epit drummer nya ketuk-ketuk itu drum,,terkenang cita-cita yang putus,, Selepas ini mereka akan meneruskan jelajah bersama Circuit di Indonesia dan Singapura. Good Luck.
[hahaha cool..]

*gig sebelum ni best,,,tapi yang ini paling besttt...
ramai antara crowd dan band-band mengucapkan ''thank you Tampin..''
lalu kami menjawab ''you are welcome''

1 comment:

  1. ''relax,this is just a music,,LORD is the most more important..you must know''>>>aku sgt suka statement nih.....
    lg satu tahniah utk band korang....moga lebih sukses dimasa hadapan....penuhi kepuasan bermuzik dgn menjadi manusia yg bijak dan menghargai apa yg ada disekeliling walaupun ia xlah sebaik mana...tuhan sentiasa memberikan yg terbaik utk hamba2 nya.....

    ReplyDelete